Klagomålshantering
Bakgrund:
I vår verksamhet finns alltid möjlighet till förbättring. Ett systematiskt
arbete med synpunkter och klagomål ger goda möjligheter att både uppmärksamma
brister i verksamheten och kunna arbeta förebyggande.
Syfte:
Syftet med rutiner för synpunkter
och klagomålshantering är att kunna identifiera och förebygga brister inom
förskolan, samt att identifiera nya och icke tillgodosedda behov hos familjerna.
Handläggning
*Om du som vårdnadshavare är
missnöjd med hur utbildningen på förskolan bedrivs ska du i första hand vända
dig till den person eller avdelning där klagomålet hör hemma. I förskolan
handlar det i första hand om att framföra synpunkter till berörd personal. Om
det inte löser problemen, eller om kontakten upplevs som för känsligt, är nästa
instans att vända sig till rektor.
*Du kan ringa eller skriva e-post.
Det underlättar om klagomålet är skriftligt.
*Vår ambition är att ge ett
snabbt svar (inom 10 arbetsdagar). Ibland kan ett klagomål vara komplicerat
eller av annat skäl kräva längre tid för oss att undersöka.
*Alla klagomål utreds, följs upp och
dokumenteras.
*Om du inte känner dig nöjd med svaret och vill
gå vidare med frågan kan du alltid kontakta Trelleborgs kommun.